tisdag 8 juni 2010

Fint till tomaterna och första rosen:



Såhär fint har alla mina tomater fått det på altanen. hittade dessa såkassar eller vad man skall kalla dem på Ikea och köpte till tomaterna, de är bra för man kan bara vika ihop dem till hösten och slippa problemet med vart 8stora krukor till skall få plats. Tomaterna som jag sått själv är: Tigerella, Cuor di Bue, körsbärstomat och så tumbling tom yellow.

Apropå annat än mat så måste jag också visa första rosen som blommar hos mig. Som ni säkert förstått vid detta lag så är jag en inbiten rosfantast och medlem i svenska rossällskapet mm. Detta är Quadra som slår ut sina vackra knoppar, helt underbart att rosorna börjar blomma.




5 kommentarer:

  1. Blev jättefint med så kassarna. Kommer bli ännu finare med röda tomater längre fram :-)

    SvaraRadera
  2. vilka fina bilder och rosor är så vackert. vad heter denna sort?

    ha det bra! kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad praktiskt, påsarna alltså! Fast mest avis blir jag nog på tomatplantorna. Vill också ha!

    SvaraRadera
  4. Vad smart med såkassar! har jag aldrig hört talas om men jag bär med det i minnet till nästa sommar :-)

    SvaraRadera
  5. Kul med dina ideer och aktiviteten på på din sida.
    Har precis själv börjat en resa som bloggare
    och detta ger en inspiration -
    Skall bli kul att följa din blogg:-)

    SvaraRadera