söndag 20 december 2009

chokladfrossa...

Bilder privat.
Först vill jag be om ursäkt för den dåliga uppdateringen... en intern jobbansökan har tagit all min tid och ork den senaste tiden. Jag skulle fått svar förra veckan men väntar fortfarande, chansen är 1 på 4 så håll tummarna för mig.

På fredagar så brukar jag gå till en chokladaffär i närheten av mitt jobb. Senaste så testade jag ovanstående choklad. Valrhona "Manjari" en riktigt hit, ljuvligt mörk choklad med perfekt balans. Valrhona är en ny favorit och jag testar mig sakta men säkert igenom deras sortiment.

2 kommentarer:

  1. Varje år släpper Valrhona sin årgångschoklad, tre kakor som vardera är gjord av bönor av en sort från en och samma skörd. Lyxigt, och väl värt de extra slantarna tycker jag! :)

    SvaraRadera
  2. Mikaela: Aha, det hade jag ingen aning om, det måste jag läsa mer om.
    Tack tack :-) för informationen.


    /nina

    SvaraRadera