tisdag 8 december 2009

Ekologiskt vin med snygg design, perfekt gå bort present...

Något jag verkligen gillar är att leta efter den perfekta "gå bort presenten". Vad passar Malin med tre barn som gillar hästar? Vad köper man åt syrran som pluggar till lärare? eller till gormanden tvärs över gatan? Ofta blir det choklad eller någon liten men söt eller rolig inredningsdetalj. När Fredrik väljer blir det ofta vin av olika slag.

Idag fick jag saltås nyhetsbrev i mailen och bland deras produktnyheter finns ett rött vin från Rhônedalen i Frankrike. Jag gillar saltås produkter och kombinationen mellan stilren, snygg design och att produkten är ekologisk är något jag är väldigt svag för.

Det här vinet ska jag både testa själv och ha som nästa gå bort present. Läs mer om vinet här:

Brukar du ta med dig en värdinnegåva eller gå bort present när ni är bortbjudna och vad blir det isåfall?

Bild: Saltå Kvarn.
Pris 139kr, nr 83876.

2 kommentarer:

  1. Allra roligiast att både få och ge tycker jag är något hemgjort - sylt, chutney, marmelad eller en påse italienska skorpor. Med så lätta medel kan man piffa upp med en snygg etikett eller ett band. Fast ofta blir det förstås en flaska vin (ibland med ett recepttips som passar till om halsen). Ska bli spännande att höra vad du tycker om Saltå-vinet. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Saltå är verkligen på gång, nya kul produkter hela tiden ju! :)

    SvaraRadera