måndag 25 januari 2010

Brunkans långa...

Bild privat.

Receptet på det här brödet hittade jag via Martin med bloggen Pain de Martin. Han i sin tur hade hittat det hos DN som i sin tur fått det från Brunkebergs Bageri & Catering.

Nu i helgen premiärbakade jag detta bröd och jag blev väldigt nöjd. Brödet blev riktigt riktigt gott och precis som Martin skriver så liknar det lite skogaholms i sötman. Våra barn gillar skogaholm men jag är inte så förtjst i att köpa hem det så jag tänkte att jag testar detta recept så kanske jag slipper det i fortsättningen. Båda barnen gillade brödet så det blir nog standard att baka det på söndagarna framöver.

Receptet är lite knepigt eftersom det är så många moment. Nästa gång skall det få kalljäsa över natten så har man färskt bröd tidigare på söndagsmorgonen.

Här hittar ni receptet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar