söndag 11 april 2010

Veckomatsedel.

Jag är ledsen att jag inte har uppdaterat bloggen så mycket på sistonde. Det är inte att jag har bloggtorka eller liknande utan mer att jag inte haft tid eller egentlig lust. När våren kommer så flyttar jag ut och spenderar inte mycket tid inomhus om jag inte måste. Det blir uppdatering när det finns något att berätta helt enkelt. I helgen har jag planterat vårblommor i kruka så det ser så fint ut framför huset, jag har planterat om mina frösådder, besökt plantagen och så har jag besökt trädgårdsmässan. En väldigt rolig helg för en trädgårdsnörd som jag. Jag skriver också på en trädgårdsblogg, Min rosendröm. Kika in där också om ni saknar mig, eftersom det händer mycket i trädgården så är det snart lite mer action där.


Jag längtar efter egenodlad potatis, lök, morötter och alla slags bönor. Må sommaren skynda sig :-) Har dammat av en gammal grillbok och sparar recpet för kommande grillkvällar.

Här kommer iallafall nästa veckas matsedel:

Het kyckling med quinoa eller bulgur och zuccini.
Spagetti och köttfärssås
Krämig potatis och purjolökssoppa. med bröd, smör och ost.
Pannbiff med löksky och potatis. Nästan identiskt med hur jag brukar göra.
Kycklingwook med nudlar och sås.
Tacosmiddag med vänner, till efterrätt glassbuffe deluxe.
Långlagad gryta med potatis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar