söndag 24 januari 2010

Värdshusträdgården på svt...

Bilder: privata.

Jag älskar trädgårdsprogram och är en riktigt nörd som lever i mina gummistövlar mellan april-oktober. Nja inte riktigt men nästan :-). Jag förstår inte hur jag kunnat missa Värdshusträdgården som är en trädgårdsserie som går på SVT. Jag gillar programmet och att man fick se hur allt startade med en helt blank köksträdgård. Vårt hus byggdes 2008 och vår trädgård är således väldigt ny, mer om det senare. Förra året så odlade jag i pallkragar (se bilder ovan) och nu i år så skall vi lägga grus mellan raderna och göra det hela mer permanent Det är verkligen roligt att odla själv och det är ren terapi att gå och påta i landen och se allt växa.

Vi har många projekt i trädgården till denna sommar och jag har mycket fröer som skall börjas sås snart. Jag har också börjat planera lite smått för kökslandet och funderar för fullt på hur jag skall odla och vad.

Har ni tips och idéer så tas de gärna emot. Visa mig bilder på era köksland och berätta vad ni odlar.

Här kan ni se en blänkare om Värdshusträdgården.

1 kommentar:

  1. Det där programmet har jag också helt missat!! Får se om den går på svt.play, antar det...
    Vi är nog rätt lika när det gäller trädgård, älskar att odla grönsaker och jag odlar allt möjligt, har ett växthus där jag bl a odlar tomat, gurka, fikon, vindruvor, passionsfrukt, kryddor, olivträd mm mm. I grönsakslandet och i pallkragarna blir det bönor av alla de slag, morötter, potatis, sallad, dill, persilja, massor av vitlök, gul och röd lök mm mm. Har precis gjort min fröbeställning, väntar med spänning!

    SvaraRadera