söndag 10 januari 2010

Veckomatsedel vecka 2 mån-fre

Här kommer halva nästa veckas veckomatsedel:

  • Spaggeti och köttfärssås, bönor och sallad till Nina istället för pasta
  • Fällefflundra med ris och sås, sallad till nina istället för ris.
  • Prucuttilindad lax med örtlinser och turkisk yoghurt
  • Köttfärslimpa med oliver och soltorkade tomater. Potatis till de andra, sallad till mig.
  • Kyckling i ugn med fetaostkräm och pasta. Bönsallad till Nina.

Nu är kl 05:52 och jag skall precis göra mig iordning och sticka till jobbet. En stor matsäck har jag med mig så jag skall klara av denna dag. Jag har tagit med mig små snacks så jag skall klara mig under dagen och så mat såklart.

3 kommentarer:

  1. Fin matlista, borde verkligen ha en fast veckosedel jag med.

    Blir nyfiken på onsdag. Skulle kunna äta lax jämnt känns det som =)

    SvaraRadera
  2. sv: ja, barn är inte lätta att lura, vuxna kan vara lättare ;p

    hoppas att du har haft en bra dag och att den kommande helgen blir bra för dig och din familj. take care! //molly

    SvaraRadera
  3. Hej hej, skrev ett svar om linfrön och klistrar in det även här så att du inte missar det:

    Gyllene linfrön har efter mina tidigare efterforskningar inga extra bra näringsvärden jämfört med bruna, men de är ju mycket snyggare och gör man kex, müsli och sånt så är det finare att använda. Råkostarna får gärna rätta mig om jag har fel, såklart! Jag vet att Renée Voltaire har sånna i sitt sortiment, det finns även i Råvarubutiken som jag skrivit om här, men inte i risentas, saltås (osv) sortiment i vanlig butik, vad jag sett iaf.

    SvaraRadera