fredag 1 januari 2010

första dagen på nya året!!!

Jag började morgonen med en promenad på ca 1timme och avslutade promenaden med att skotta uppfarten. Det hade kommit mycket snö under natten. Ute var det alldeles stilla och jag var nästa själv ute, vilket var jätteskönt. Man hinner rensa tankarna och planera dagen.

Tanken är att jag skall promenera minst 5gg i veckan minst 1timme. Det blir till att knata på helt enkelt. Vissa veckor kanske det blir mindre och andra mer men det viktiga är att jag kommer igång och röra på mig.

Min frukost består numer av: Keso, Naturell yoghurt och en skivad frukt. Tanken är att jag skall äta tre mål om dagen och att frukost, lunch och middag skall vara ungefär lika kaloririka. Hur brukar ni andra tanka på uppdelningen av målen kalorimässigt?

Resten av dagen bestod i att göra iordning en 4.6 kilos kalkon. Vi skulle ha ätit kalkon igår men våra gäster fick förhinder så vi bjöd över några bekanta på middag idag istället. En sådan stor kalkon kan man inte äta själv. Jag åt några potatisar och lite sås men mest kalkon. Första dagen på nya dieten och jag har ätit efter de regler jag bestämt.

Efter förrsta dagen så känns det bra. Det kommer bli tufft tror jag men nödvändigt så det är bara att bita i det sura äpplet och kämpa på.

2 kommentarer:

  1. God fortsättning! Kör hårt med dina nya sunda vanor. Efter lillkillens kalas imorgon sätter jag mig själv på sockeravgiftning - det ska bli härligt! Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Ja, att promenera tror jag är jättebra, jag promenerar inte alls lika mycket nu på vintern men jag ska skärpa till mig :-)

    SvaraRadera