fredag 20 november 2009

ekologiska gubbar och gummor...

Idag hittade jag ekologisk pepparkaksdeg. Självklart fick den följa med hem. Jag gillar att mer och mer blir ekologiskt, tänk va mycket bättre det är för alla.
I helgen blir det pepparkaksbak. Hos rosa maränger hittade jag en rolig idé som jag ska testa. De långa pepparkakorna passar perfekt som bordsplacering tex, många roliga idéer har tagit form i mitt huvud.


Vid första advent brukar min mamma komma till mig för att hjälpa till med den viktigaste och mest traditionsbundna tradition vi har här i familjen, nämligen vårt pepparkakshus :-) Jag länktar redan.

Här kan ni läsa om saltå kvarn och bagaren Barsja och hennes pepparkakshus. Jag kommer ihåg våra julbasarer i skolan än, barsjas pepparkakshus är legendariska.
Till pepparkakshus så gör man självklart sin egen deg, när det är deg dags här hos oss så lägger jag ut mitt recpet på pepparkaksdeg.

2 kommentarer:

  1. Roligt att det nu finns ekodeg! det är ju verkligen inga konstigheter egentligen, alla ingredienser finns eko i vanlig butik sen länge, så jag fattar inte riktigt varför det tar sån tid att göra om sånna här produkter eko!

    SvaraRadera
  2. Bra med ekologisk pepparkaksdeg, det skall jag prova när jag kommer hem till Sverige!

    SvaraRadera