måndag 16 november 2009

Hermans Ekohandel...

Idag på lunchen tog jag en långpromenad ner till Tegnergatan. Jag har turen att jobba väldigt centralt och jag hinner om jag äter vid skrivbordet efteråt att göra små utflykter som förgyller dagen på min lunch.

Hermans Ekohandel är en ekologisk matvaruaffär. Inte stor men naggande god.
Efter en runda i butiken så kan jag konstatera att de har allt som man kan önska, roliga ekologiska kryddor, järna mjölk, olika kakao, massa olika mjöler och gryner, ekologisk soya som är svårt att få tag på osv osv.

Om ni har möjlighet att besöka affären så tycker jag absolut den är värt ett besök.

Ingefära och ananas ska få följa med mig hem därifrån nästa gång jag går dit, vilket säkert blir inom en snar framtid.

4 kommentarer:

  1. Hermans ekoaffär, det ska jag lägga på minnet!
    Stort tack för tipset!
    Hälsar fröken Dill

    SvaraRadera
  2. Åh, då måste jag få tummen ur och gå dit nästa gång jag är i hufvudstaden. Tyvärr blev jag lite besviken på Cajsa Warg när jag hittade en massa äckliga tillsatser i många av deras produkter. Hoppas på bättre tur hos Herman! Hälsningar Mimmi

    SvaraRadera
  3. Järnas mejeriprodukter är bara helt otroliga, mjölken smakar överjordiskt bra, kan inte sluta crava den! Filen bär smaker av creme fraiche, kvargen är tjock och fet och smöret gudomligt knallgult. Finns grädden möjligen på Hermans? Den har jag inte testat ännu, och det är en av mina favoritråvaror, så jag vill ju så gärna. :)

    SvaraRadera
  4. Hej Mikaela,

    Tyvärr så säljer inte hermans ekohandel järna grädde. De som distrubierar Järna mejeris produker, byodinamiska produkter har bara mjölk, fil och yoghurt i sitt sortiment.

    Min familj kommer därifrån och i min mammas lokala konsum så säljs alla järna mejeris produkter, om du vill kan jag be henne köpa? Jag har bett henne kolla så grädden finns, men det tror jag, de har glassen, osten och allt annat så de borde ha grädden också. Jag hjälper gärna till om du vill./Nina

    SvaraRadera