måndag 16 november 2009

gott med choklad och vardagsmat

Igår hade vi chokladprovning hemma :-). Pralus ekologisk choklad med fem olika smaker från fem olika länder avnjöts. Detta är fin choklad när den är som bäst, helt otroligt att det är så stor skillnad på de olika kakorna. Fredrik och var väldigt ense om vad vi gillade vilket inte var jätteförvånande men ändå lite komiskt.

  1. Tanzania, helt fantastisk choklad med perfekt eftersmak.
  2. Dominikanska republiken, bara snäppet efter :-)
  3. Ghana, god med lite mer eftersmal
  4. Madagaskar, otroligt fruktig, lite för fruktig i mitt smak men nog god till kaffe
  5. Ecuador, väldigt nötig och kryddig eftersmak, ingen favorit.

Middagen idag blev Pannbiff med ugnsbakade tomater och potatis efter recept ifrån Coop. På måndagar jobbar jag sent 8-17 så det är Fredrik som fixar maten. När jag kom hem så möttes jag av väldens goaste barn och matos ifrån köket. kan det bli bättre? Middagen var lyckad och barnen åt bra, vardagsmat när den är som bäst helt enkelt.

4 kommentarer:

  1. Vilket vackert chokladpaket! Är det beställt från Rebeccas Kitchen?

    SvaraRadera
  2. Hej Mikaela:

    Jag köpte chokladpaketet i uppsala på Annelie Ks choklad och praliner http://anneliek.se/.
    Det finns liknande på chokladshoppen.se har jag sätt, vi tänkte köpa till våra vänner när vi skall på glöggfest, fast då de med 10 5grams kakor, det är en rolig present tycker jag.
    Kul att du kikar in och lämnar meddelande, det blir jag glad över.
    /Nina

    SvaraRadera
  3. Åh, vad sugen jag blir - det måste vi testa! Tack för tipset och dessutiom har du inspirerat mig att man kan ge bort Min Müslipresentkort i julklapp. Det känns hållbart och kul. Ha en skön helg! Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Hm, jag kanske får öppna en webbshop och sälja den där chokladen. De är väldigt bra att testa för att lära sig skillnaden mellan olika bönor/länder.

    SvaraRadera