fredag 13 november 2009

Nästa veckas matsedel:

Här är vår veckomatsedel:

Jag storhandlar på Lördagar så på Fredagarna kikar jag igenom de receopt jag sparat under veckan och bestämmer vad vi skall testa. Det är alltid lika roligt. Denna vecka hittade jag ett fantastiskt recept hos smaskens.se. Det skall bli kul jättekul att testa det. Jag har aldrig gjort gryta i ugnen förut.

Varje vecka försöker jag göra ett vegetariskt recepet, ett lite mer avancerat recept, något som barnen gillar, jo de måste ju äta också :-), majsplättarna, falukorv och pannkakorna lär ju gå hem tillsammans med färsbiffarna och fisken med färstäcke. Barbecuekycklingen lät supergod och kronärtskocker äter man alldeles för sällan.

Vi försöker också att välja ekologiska allternativ där det finns ett sådant.

Uppdatering: /veckans handling gick på 1103kr. Men då har vi fisk och kyckling i frysen sedan innan. Jag handlade enbart ekologiska varor där det fanns sådana att välja.

1 kommentar:

  1. Tack för kommentaren på min blogg, verkar som vi kommer skriva om samma grejer, mat, odling,ekologiskt :-) Kul!

    SvaraRadera