torsdag 11 mars 2010

Det här är vad jag pysslar med just nu...

Just nu sitter jag och pysslar med photoshop och ritar på köksträdgården. På bokrean köpte jag Jamie Olivers bok Fyra årstider i köket och Lena Israelssons bok handbok för köksträdgården. Båda böckerna håller jag på och lusläser. Jag har hittat massvis med tips och idéer för utformningen av köksträdgården. Det lutar åt 12 planteringsbäddar (pallkragar) för ett 4-a årigt växelsystem. Potatis, bönor, ärtor, lök, morötter, sallad mm. Jag planerar vidare....

Bild: privat

3 kommentarer:

  1. Jag har bara kommit så långt som att fantiser inne i huvudet och jag beundrar din disciplin med att planera fint med datorns hjälp i förväg. Det är sååå mycket man vill. Köpte också Israelssons fina, tjocka bok, men jag hinner bara ett par sidor varje kväll innan jag tappar den i huvudet på mig själv. Man blir trött av att börja jobba! Något tips på var man hittar prisvärda pallkragar?

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att planera. Den boken (Jamie Oliver) är underbar! Bläddrar i den jämt!

    SvaraRadera
  3. Åh så roligt att plantera och planera allt som ska växa. Och så klart skördas och njutas av. Älskar Jamies program när han går ut och plockar grönsaker i sin trädgård eller åker iväg på vespan och hittar kryddor i vägkanten. Blir spännande att se dina resultat.

    SvaraRadera