måndag 22 mars 2010

köksöbygget snart klart....

Nu är Fredrik snart klar med köksön. Jag erkänner villigt att det inte är jag som skruvat och hamrat utan min kära make. Jag är jättenöjd med resultatet som innebär ett helt nytt kök för oss med massa mer yta.

Här kommer några bilder. Jag tar fler när det är helt färdigt. Baksidan vid bardelen ska vi tapetsera med någon grön eller svart/vit tapet som ska ha mönster och vara lite mer iögonfallande och så småningom när lilla L inte är så klättrig så ska vi införskaffa barstolar.

Stommarna är ifrån Ikea och man ser knappt någon skillnad mot vårt myresjokök. Bänkskivan har vi specialbeställt ifrån myresjökök och den heter Zebrano och är samma som vi redan har.

Ikväll ska jag försöka mig på att baka beskvier, det ska bli kul och spännande. Bilder kommer så klart.






Bilder: Privata.

5 kommentarer:

  1. Härligt med en köksö. Biskvier har jag gjort några gånger. Kör med Leilas recept. De blir väldigt goda men kanske inte så snygga :-)

    SvaraRadera
  2. ååå nu blev jag lite avis, jag vill ju också förändra så att köket blir en dröm arbetsplats!

    SvaraRadera
  3. Sarah: Ja jag har drömt om denna köksö ända sedan vi flyttade in så det är väldigt kul. Biskvierna blev fina men bilder får vänta tills imorgon.

    Bondjäntan: Ja det är lyx med denna köksö men vårt kök var så litet innan att när vi flyttade in var det redan fullt från början.

    /Nina

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt med en köksö och mer plats i köket, låter toppen!
    Lycka till med bakningen :)

    SvaraRadera
  5. Åh, köksö är så underbart att ha i ett kök, rummet blir så mycket mer socialt tillgängligt!

    SvaraRadera