lördag 13 mars 2010

Vart tog tiden vägen?

Den bara springer förbi... Hela veckan har gått i förkylningarnas tecken och orken har varit i botten men det börjar se ljusare ut och jag känner förkylningsångorna försvinna.. om än långsamt.

I helgen är jag gräsänka med barnen, Fredrik är i Barcelona men min mamma är här och håller oss sällskap. Igår fyllde vår älskade lilla L två och vi firade honom med många paket, kalaset ska vi ha nästa helg. Om det inte räckte så fick jag i sista minuten en biljett till genrepet av melodifestivalen som jag var i väg på. Själva finalen blev en stor besvikelse, vi hejjadeDarin och Erik Saade... T som är 6år blev så sur att hon började gråta, det är inte lätt att förstå tävlingsreglerna ibland... C'est la vie.

Idag blir det en soft dag med långpromenad, brödbak och kanske en tur till den lokala stormarknaden.

Jag har uppdaterat bloggen lite med ny header och även lite nya sidor under headern. Där har jag också lagt in en liten bild på mig, dock måste jag tillägga att jag är lite blyg över detta. Allt är inte klart ännu. Min tanke är att göra det lite lättare att hitta det som skrivs mest om i bloggen, tex brödrecept och de olika veckomatsedlarna.

Bild: privat.

Veckan höjdarmiddag tackar vi Smaskens för. Lammfärsbolognese med fänkål och sardeller. Denna rätt var en riktig höjdare som vi kommer göra igen. Jag är lite skeptisk till lamm efter några mindre angenäma middagar med lammfiol som liten... seg ulltröja alltså. Detta var dock så långt ifrån seg ulltröja man kan komma.

Fredrik stod vi grytorna och jag kan därför inte redogöra om vi följde receptet eller inte ifrån smaskens. Det blir således ett receptlöst inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar