lördag 6 mars 2010

Veckomatsedel v10

Förra veckans alla soppor blev för mycket :-) Soppa är gott men inte varje dag kan jag nu konstatera. Godast var soppan med Majs, kyckling och stekta tomater, den var en höjdare. Äppelmust soppan med bacon och bönor är också väldigt god och så så klart fisksoppan som är en stående rätt i vår familj och som vi äter minst 2 gånger i månaden.

Här kommer iallafall nästa veckas veckomatsedel.

Det blir blandad kompott. Jag ser mest fram emot att testa Bolognesen med fänkål och sardeller. Trattkantarellrisotto ska också bli kul att testa. Våfflor till melodifestivalen har vår dotter bestämt. Jag tror också att jag tar en tur till Hermans Ekohandel och införskaffar rotsakschips dagen till ära också.

1 kommentar:

  1. God morgon! Idag skriver jag om din fina blogg som en av mina favoriter! Välkommen in för att "hämta utmärkelsen" och föra den vidare om du har lust. Tack för all klok och givande läsning du ger mig! Hälsningar Mimmi

    SvaraRadera