torsdag 25 februari 2010

Vilken vurpa...

Idag är jag ledbruten och snart kommer nog blåmärket smygandes också. En riktigt praktvurpa fick jag till när jag sprang till bussen i morse. Jag tog emot mig med armen och axeln men hamnade pladaskrumpan också :-D. Det måste ha sätt jättekul ut men aj vad ont. Jag har glömt hur ont det gör när man vurpar såhär och livsfarligt är det också.

Jag har försökt plåstra om mig själv så gott det går så hoppas jag att det är bättre imorgon.

Dagens middag var ingen kulinarisk upplevelse så den hoppar vi över att dokumentera. Gårdagen däremot gick inte av för hackor. Falukorvstorn med tomatssalsa, bakpotatis och västerbottenost. Jag skippade bakpotatisen och åt herico verts till istället och det blev kalas gott. Jag gillar denna typ av mat som man kan variera och ändra precis som man tycker. Jag hade tänkt ha sötpotatis till men ångrade mig vilket visade sig vara lyckat. Hericot verts är riktigt underskattat tycker jag. Här hittar ni receptet.


Angående bönor så har jag hittade ett riktigt intressant blogginlägg hos Taffel och bloggen Matmolekyler som jag tycker ni skall gå in och kika på om ni är nyfikna på bönor, det var verkligen läsvärd och där finns också många andra intresanta inlägg om olika livsmedel.

Bild: privat.

2 kommentarer:

  1. Vad god falukorven ser ut! Vad duktig du är som gör upp en matsedel för veckan och håller dig till den. Jag försöker göra det också, men det är inte alltid jag lyckas. Men de kvällar då man bara kommer hem, vet vad man ska laga och plockar fram alla ingredienserna som har man har hemma tack vare att man planerat, då känns det bra!

    SvaraRadera
  2. Falukorv med haricot verts. Läcker blandning. Den bästa bönan enligt min smak ;)

    SvaraRadera