onsdag 17 februari 2010

Bokrean... vilka är dina bästa fynd?

I brist på annat denna arla morgonstund så har jag suttit och kikat igenom reautbudet bland alla bokböcker. Det finns en hel del guldkorn helt klart. Handlar du på bokrean och vad kikar du efter i så fall? Vilka kokböcker tänker du köpa?
För mig är det tradition att köpa böcker på bokrean, min mamma kom alltid hem med mängder med böcker som förvandlade gråa Februari till en månad när man försvann in i olika hjältars liv, och satt med näsan i böcker vid middagsbordet.

Här kommer de böcker jag är sugen på att införskaffa ifrån denna rea.

Leilas guldkant på livet
Leilas middagstips
Soppor bröd & röror
Jacobs hälsokök
Slow food
Till matens försvar
Bästa Bullarna
Carolas Ekokök
Chokladfabriken
Under valnötsträdet
Monikas bästa menyer - för sommaren
Monikas bästa menyer - för våren
Monikas bästa menyer - för vintern
Ekologiska smaker
Bröd för alla sinnen

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vi har just byggt om vårt kök och bl a byggt bokhylla och där står det 138 kokböcker! Ett stort intresse för flera av familjemedlemmarna. Vi har flera av böckerna du har på din lista och jag rekommenderar dem varmt, speciellt Carolas Ekokök, Under Valnötsträdet och sedan alla böcker av Monika Bergh.

    SvaraRadera