lördag 20 februari 2010

Veckomatsedel vecka 8:

Här kommer nästa veckas veckomatsedel.

Det blir blandad kompot denna vecka. 7 middagar och 2 luncher bjuder denna veckomatsedel. Just luncherna på helgerna är så svåra att komma på vad man skall äta. Ofta är vi iväg och har inte riktigt tid att fundera ut vad man skall äta. Dessa två luncher går att förbereda så det går snabbt, en pannkakssmet som står färdig i kylen och korven i den andra rätten kan stå färdigskuren i kylen och äggvitan kan vara vispad och klar. Då blir det lunch på en kvart.

Apropå picknick mat så ska jag imorgon försöka mig på piroger och focaccia, perfekt att ha i frysen och ta med som lunch eller vid panikmellis till barnen.

Idag har jag varit på loppis och hittar tre riktigt riktigt bra grejer, snart får ni se vad.

1 kommentar:

  1. Det frös inne (eller ska jag säga snöade...) med kvällens planer, så jag sällar mig till er tv-tittare! Såg att ni ska ha jordärtsskockssoppa i veckan - det som är så gott. Senast jag gjorde det torkade jag 4 skivor prosciutto på ett bakplåtspapper i varmluftsugn, ca 15 min och strösslade ovanpå. Det blev en fantastiskt god smakbrytning.

    SvaraRadera