lördag 6 februari 2010

Choklad gjord på mexikanska criollobönor

Denna chokladen köpte jag i fredags på vägen hem ifrån jobbet. Jag jobbar nära en chokladaffär och några gånger i månaden går jag förbi och fyller på mitt chokladförråd. Denna hann dock inte hamna i skafferiet innan den blev uppäten.

Som jag förstått så är spanska Chocovic en av få chokladtillverkare som inte handhar nötter överhuvudtaget. Detta är ju perfekt för mig som är allergisk mot nötter. Rätta mig dock om jag har fel.

Chokladen var helt fantastisk. Smaken var fruktig och mjuk och varken för söt eller med för kraftig eftersmak. En choklad helt i min smak. Testa om ni har möjlighet.

Bild: privat.

3 kommentarer:

  1. den här chokladen låter god, den ska jag hålla utkik efter. tack för tipset :)

    om du testar att grodda linser får du gärna berätta hur det gick :)

    hoppas att du har haft en bra helg och att din och din familjs söndag blir bra!
    kram molly

    SvaraRadera
  2. Du frestar mig! Ska defionitivt ta fasta på din chokladpolicy när februari kommer till ända. Hoppas ni har en mysig helg!

    SvaraRadera
  3. Chriollo är ju da shit, och detta märke gilalr jag särskitl! den som har råkoll på allt vad chokladtillverkning heter är Rebecca, så om du har nötproblem så kolla med henne, honvet verkligen ALLT! http://www.rebeccabakar.blogspot.com/

    SvaraRadera