onsdag 17 februari 2010

En sådan god frukost....


Idag åt jag nog den bästa frukosten på flera år, havrefrutti med banan och keso. Detta måste ni testa. Jag längtar redan efter frukost igen.

1 portion

  • 1 dl havrekross, saltås använde jag *
  • 1 kryddmått äkta vaniljsocker *
  • 1 kryddmått salt
  • 3-4 dl vatten
  • 100 gram turkisk yoghurt *
  • 1 skivad banan *
  • 70 gram keso *

* finns som ekologiska alternativ.

Gör så här: Koka gröten med vatten, salt och vaniljsocker. Låt puttra på ganska hög värme i ca 10-12minuter eller tills du tycker att det är lagom tuggmotstånd och gröten har kokat ihop ordentligt. Glöm inte att röra för annars fastnar det. Låt svalna något och blanda sedan med den turkiska yoghurten. Toppen havrefruttin med skivad banan och keso.

Bild: privat.

2 kommentarer:

  1. mums vad gott :) jag älskar den här typen av röror. jag längtar verkligen till värmen kommer så att jag kan börja med det igen, just nu är det så kallt på morgonen :(

    ang. dagens gröt: jag tog rågflingor.
    receptet på energigröten finns här:
    http://mollyshalsoblogg.blogspot.com/2009/07/dagens-frukost-favorit-i-repris-nr-3.html

    ha en bra kväll och vecka! kram

    SvaraRadera
  2. ser ut som en toppen frukost måste jag säga / Mikaela

    SvaraRadera