lördag 27 februari 2010

soppa hela veckan...

Denna vecka tänkte vi fylla på frysen med köttbullar, köttfärssås, kycklinggryta med banan och ris, korvstroganoff och pannkakor som är barnens favoriter och som är bra att ha hemma och ta fram vid behov.

För min och Fredriks del så tänkte vi testa några av de sopprecept som jag hittade i nya Le parfeit, plus några gamla väl beprövade recept. Det blir soppa hela veckan för oss och två rätter vid varje middag. En rätt till barnen och en till oss vuxna. Barnen är inte så förtjusta i soppa så jag tänkte att detta var ett bra sätt att få alla nöjda.

Jag tänkte testa några nya brödrecept också:
Det blir mycket tid framför spisen denna vecka men samtidigt är det skönt att sedan ha frysen full och bara kunna plocka fram vid behov.

Denna vecka ska jag också börja med min yoga igen. Jag gillar det verkligen och det ska bli skönt att komma igång med den igen. Crosstrainern ska också få besök av mig i veckan så det blir få latstunder men det passar mig.

Bilder: privata.

1 kommentar:

  1. Härligt att se att du gör riktiga storkok. Det skulle många behöva lära sig idag, och inte handla på väg hem från jobbet i sista minuten. Trevlig helg./ Birgitta

    SvaraRadera