söndag 14 februari 2010

alla hjärtans dag...

Jag gillar denna dag som påminner oss om att visa uppskattning till den/dem man älskar.

Rosor har en speciell plats i mitt hjärta, att jag är helt uppslukad av rosor sommartid är en ganska träffande beskrivning. Jag besöker trädgårdar, träffar likasinnade, gödslar med bananskal (krav så klart) och gör rosnörd saker. I vår trädgård har jag planterat över 70 rosor och planerar för fullt för en rosengård med pergola och danska haven öar av rosor, det blir nog 60-80 rosor till minst. Ovan ser ni två av mina favoritrosor, Burgundy Iceberg och Lavendel Pinocchio. Tänkte jag skulle bjuda på dessa bilder en dag som idag.

Idag hade Fredrik sovmorgon men barnen sov till 07:30 så det blev sovmorgon för alla. Jag bakade scones som jag tryckte ut med pepparkaksformar till hjärtan. Till det serverade jag turkisk yoghurt blandat med kesella och apelsin.

Av Fredrik fick jag brödboken från Brunkebergs bageri som ni ser ovan. Fredrik fick nymalet kaffe ifrån Johan och Nyström och lite choklad av mig.

Senare idag skall vi göra eget skumgodis och sockerkaka med karamellfärg, det har vår stora tjej bestämt.

Vi ses senare idag så får ni se resultatet.

Bilder: Privata. Tänk på copywriten och fråga innan du/ni lånar mina bilder.

1 kommentar:

  1. Wow, vilket brinnande intresse för rosor - det måste vara kul att vara så passionerad. Ser fram emot dina tankar på boken då jag fått för mig att jag också är sugen på att köpa de. ...ellar ska jag nöja mig med ett lån på bibblan!?

    SvaraRadera